Zoeken

Persoonlijke blog over leefstijl

Nederland / Reizen
de thijmse berg hottub

Ben je op zoek naar een geschikte accommodatie voor een weekendje weg met vriendinnen? Dan is Vakantiepark De Thijmse Berg een ideale plek om samen tot rust te komen én het avontuur op te zoeken. Dit park met luxe accommodaties ligt midden in de prachtige omgeving van Rhenen met bossen, heuvels en statige kastelen. Leg jezelf in de watten en geniet van een modern vakantiehuis met sauna, hottub of privé zwembad. Dit vakantiepark biedt alle ingrediënten voor een aangenaam verblijf met diverse mogelijkheden.

Ontspannen toeren over de Utrechtse Heuvelrug

Nadat we de kinderen hebben uitgezwaaid op het schoolplein rijd ik samen met drie vriendinnen richting de Utrechtse Heuvelrug. We hebben ons alle vier verheugt op dit weekend samen. Zo vaak komt het niet voor om weg te gaan zonder man en kinderen. We hoeven niet ver te rijden en dat is ideaal om optimaal te kunnen genieten van de relatief beperkte tijd. Voordat we er erg in hebben, rijden we al het terrein van Vakantiepark De Thijmse Berg op. Onze accommodatie is pas later klaar, maar daar hebben we rekening mee gehouden.

Op en rond het park van de Thijmse Berg kun je prachtig wandelen. Maar is veel meer te doen. Zo heb je verschillende leuke steden in de buurt, nationale parken, genoeg musea en outdoor activiteiten die je kunt uitproberen. Om de omgeving te ontdekken, huren we echoppers. Aangezien het een herfstdag is met veel wind is het heerlijk om ontspannen om op deze manier te toeren door de omgeving. De chopper is makkelijk in gebruik en gaat zo’n 30 km per uur. Vanaf vakantiepark De Thijmse Berg start een leuke route door de natuur en langs steden Rhenen, Veenendaal en Wageningen.

Een luxe boscottage met hottub

Weer terug op Vakantiepark De Thijmse Berg krijgen we via een app de digitale sleutel tot onze boscottage. Het is een oase van rust op het park met opvallend veel groen en een variatie aan accommodaties. De bos cottage is nog mooier dan we hadden verwacht. Het is een groot huis met veel raampartijen en een Amerikaanse veranda met ruime loungebank. Ook is er plek om buiten te kunnen eten. De tuin is heel groen en biedt privacy. Als kers op de taart staat er een hottub in de enorme tuin.

Met twee knusse slaapkamers biedt deze huiselijke woning een perfecte setting voor een ontspannen verblijf. Op de bedden liggen handdoeken, een badjas en slippers voor ons klaar. De ruime woonkamer biedt mooi uitzicht op het bos, terwijl de open keuken volledig is uitgerust met keukengerei, een combi-oven, kookplaat, waterkoker, Nespresso-apparaat en een vaatwasser. Als we binnen zijn, begint het net te regenen. We horen de regen tikken op het dak en er vallen eikeltjes uit de bomen, terwijl we genieten van een lekker soepje en salade.

Terwijl buiten onstuimig herfstweer is losgebarsten, is het heerlijk vertoeven in onze bos cottage. We spelen spelletjes onder het genot van een borrel. ’s Avonds hebben we geen zin om te koken dus bestellen we take-away bij Sorella’s. Dit restaurant biedt verrukkelijke Italiaanse gerechten. ’s Avonds wandelen we een rondje over het park en plonsen we in de hottub. De combinatie van de warmte van de hottub en de frisse boslucht is heerlijk.

Crossen over een uitdagend parcours

De volgende ochtend staat er weer een actief avontuur op ons te wachten. Na een uitgebreid ontbijt halen we onze mountainbikes bij de receptie. Aan De Thijmse Berg grenzen volop fietsroutes, waaronder ook een aantal uitdagende routes voor op de mountainbike zoals de MTB-route Rhenen van 6,4 kilometer.

Net als skipistes zijn mountainbike parcours voorzien van een kleurcode. In Rhenen is er een mountainbike parcours met een gemiddelde moeilijkheidsgraad, oftewel blauwe kleurcode. Het is een technisch moeilijk parcours met veel sturen en draaien op smalle tracks. Steile klimmetjes en afdalingen en uitdagende bochten wisselen elkaar af. Ondanks de korte lengte van dit parcours is het een leuke en veelzijdige route. We deden ‘m gewoon nog een keer. Langs de route zie je paddenstoelen uit de grond schieten en de omgeving is prachtig. Bij het bistro restaurant Soof’s genieten we van een heerlijke lunch, waarna we weer de hottub induiken om op te warmen. Later in de middag vertrekken we naar Veenendaal voor onze volgende uitdaging.

Niet ontspannen, maar ontsnappen

In een spannend spel waarbij we werden opgesloten in een kamer hadden we één uur de tijd om te ontsnappen. Terwijl de minuten weg tikken, moesten we ervoor zorgen dat we de diamanten uit de kluis roofden. Op een paar minuten na lukt het ons net niet om te ontsnappen. We bleven een hapje eten in Veenendaal waarna we weer naar ons heerlijke boscottage terugkeerden.

In relatief korte tijd voelt het alsof we een hele tijd weg zijn geweest. In korte tijd hebben we genoten van de beste avonturen in de buitenlucht. Toeren met de e-chopper, crossen door de bossen met de mountainbike of uren kletsen in de hottub. Het was een weekend vol gezelligheid, lekker eten, fijne gesprekken en ontspanning.

Vakantiepark de Thijmse Berg bood ons een heerlijk verblijf in de natuur. De cottage was gezellig ingericht, rustig gelegen en was van alle gemakken voorzien. Ondanks het wisselvallige weer hebben we genoten van zowel de omgeving als de vakantiewoning. Niets zo lekker om na inspanning in de natuur lekker op te warmen en te ontspannen in een comfortabel huis. De medewerkers van het vakantiepark zijn super vriendelijk en behulpzaam en er worden leuke extra’s geboden zoals een handgeschreven kaartje bij aankomst. Het ontbrak ons aan helemaal niets, behalve een extra spiegel.

Lees meer over mijn weekendjes weg en vakanties in Nederland

WELKOM OP MIJN BLOG!

Beaumont Amsterdam

EVEN VOORSTELLEN

Mijn naam is Stéfani, 38 jaar, getrouwd en werkende mama van twee jongens. Op eigen kracht veranderde ik mijn leefstijl van ‘couch potato’ naar ‘fitmom’. Mijn persoonlijke zoektocht is uitgegroeid in een passie voor gezond leven. Ik geef je een inkijkje in mijn persoonlijke leven en hoop je te enthousiasmeren om bewustere keuzes te maken en álles uit het leven te halen. Lees verder: Over mij.