Zoeken
Sluit dit zoekvak.

Persoonlijke blog over leefstijl

Cultuur en Media / Reviews
netflix

Met al die streamingdiensten weet je toch gewoon niet meer wat je moet kijken? Stefani to the rescue, want ik heb weer wat toffe kijktips voor je op een rijtje gezet. Zo hoef je geen tijd te verspillen aan eindeloos zappen, maar kruip je meteen lekker op de bank. De kijktips van films en series uit deze blog kun je (bijna) allemaal streamen via o.a. Netflix, Videoland, HBO, Disney+, Apple tv, NL Ziet en/of Prime. Maar natuurlijk deel ik ook de leukste tips voor de nieuwste bioscoopfilms.

In de bioscoop: The Wild Robot

Dit spectaculaire avontuur volgt een robot, ROZZUM unit 7134, oftewel “Roz” op haar reis. Na een schipbreuk strandt ze op een onbewoond eiland en moet ze zich zien te redden in de wildernis. Langzaam maar zeker bouwt ze een band op met de dieren op het eiland en ontfermt ze zich zelfs over een weesgansje. Het is een hartverwarmend verhaal over zelfontdekking, waarin op een boeiende manier wordt gekeken naar de brug tussen technologie en natuur en onderzocht wordt wat het betekent om te leven en verbonden te zijn met het leven om je heen. The Wild Robot draait vanaf 26 september jl. in de bioscoop.

De ring

Als jurist Anne (gespeeld door Hannah Hoekstra) op bezoek is bij een belangrijke cliënt ziet ze een ring op de grond liggen. Wanneer hij de kamer even verlaat, stopt ze het sieraad in een impuls in haar zak. Ze laat de ring direct terugbezorgen, maar heeft geen rekening gehouden met de wraakzucht van haar cliënt Simon. Hij heeft de diefstal vastgelegd op beeld en doet Anna een ongepast voorstel: of Anne gaat één keer met hem naar bed óf hij plaatst het filmpje van de diefstal van de ring online, met de nodige gevolgen voor haar carrière en advocatenkantoor. Deze kleine, onhandige actie heeft snel grote onvoorziene gevolgen. Deze dramaserie bevat weer een heerlijk schouwspel aan personages die het goed bedoelen maar tot in hun nek in de ellende belanden. De ring is te zien via NL Ziet.

Ontvoerd

Al een aantal jaren zetten John van den Heuvel en zijn team alles op alles om kinderen die slachtoffer zijn van internationale kinderontvoering te herenigen met de achtergebleven ouder in Nederland. Inmiddels staan er al een hoop seizoenen op Videoland. Elk seizoen lopen de spanningen weer hoog op tijdens de reis. Lukt het de observanten om de kinderen te lokaliseren zonder op te vallen? En vindt John een geschikt moment om de ouder met zijn of haar kind(eren) na jaren te herenigen? Lukt het überhaupt om de kinderen terug naar Nederland te halen? In dit nieuwe seizoen volgen we weer een hoop nieuwe ouders die hun kinderen missen en wordt er teruggeblikt op voorgaande seizoenen.

Fatale

In de psychologische thriller Fatale verandert een onenightstand in Las Vegas in een nachtmerrie voor een getrouwde, succesvolle sportagent wanneer de onbekende vrouw met wie hij vreemdging zijn leven verwoest. Hoewel de film niet goed scoort, wordt hij toch veel bekeken. Omdat Hilary Swank de onbekende vrouw speelt, was ik toch benieuwd. Hilary acteert beangstigend goed, maar het verhaal is wel een beetje slap. Fatale vind ik prima vermaak voor een avondje makkelijk wegkijken, maar verwacht geen psychologisch meesterwerk. Fatale is te zien op Netflix.

Monsters

De volgende kijktip is een meeslepend waargebeurd misdaadverhaal over de Menendez broers. In 1989 zijn ze veroordeeld voor de brute moord op hun ouders in Beverly Hills. De serie gaat niet over de vraag of ze het écht gedaan hebben, maar of het wel of geen daad uit zelfverdediging was. Toch word je als kijker in twijfel gebracht met flashbacks. Hebben de gebeurtenissen nou wel of niet plaatsgevonden? Zijn het verwende rijkeluiskinderen die schaamteloos geld van hun ouders spenderen of zijn het slachtoffers van een monsterlijke opvoeding. De afleveringen waarin de broers vertellen over hun misbruik is vreselijk en kon ik eigenlijk niet aanhoren of zien. Negen afleveringen vond ik een behoorlijke zit. Een miniserie of film van 1,5 uur was ook prima geweest.

Wonen Onder De Zon Voor Minder Dan Een Ton

Programma’s over emigreren naar het buitenland blijf ik leuk vinden. In Wonen Onder De Zon Voor Minder Dan Een Ton gaat Leonie ter Braak mee met Nederlanders die willen emigreren om drie betaalbare huizen te bekijken. Het format van het programma is gelijk aan Droomhuis gezocht, maar hier gaat het specifiek om een klein prijsje voor een woning in het buitenland. Via NL Ziet zijn de afleveringen terug te zien.

Lees hier meer kijktips voor films en series